Zrób życiówkę w Poznaniu

Mniej niż 70 dni dzieli nas od startu 13. PKO Poznań Półmaratonu. Na bieg 21,097 km ulicami Poznania zdecydowało się już ponad 5 tysięcy zawodników. Wśród nich będziemy mogli dopingować m. in. mistrzyni olimpijskiej Natalii Madaj–Smolińskiej.

Ostateczna odsłona tegorocznej trasy jest już znana zatem biegacze, którzy mają zamiar wystartować 5 kwietnia powinni już teraz rozpocząć przygotowania.

Znana i lubiana

Organizatorom 13. PKO Poznań Półmaratonu udało się utrzymać zeszłoroczny format trasy. Wśród biegaczy wywołała ona pozytywny odbiór, a co najważniejsze sprzyjała osiąganym przez zawodników życiówkom.

Start i pierwsze 7 km prowadzić będzie ulicą Grunwaldzką, następnie biegacze będą kierować się na 3-kilometrowy odcinek ulicą Hetmańską dobiegając do niej uprzednio przez ul. Jugosławiańską, Ściegiennego i Arciszewskiego. Przed wiaduktem na ul. Hetmańskiej biegacze zbiegną w dół kierując się do poznańskiego Dębca, z którego wbiegną na kolejną, długą, bo prawie 4-kilometrową prostą prowadzącą do centrum miasta. Ostatnie 3 km to bieg przez ścisłe centrum miasta ul. Solną, al. Niepodległości, mostem Uniwersyteckim, Rondem Kaponiera. Meta czeka na biegaczy na Placu Marka na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Trasa 13. PKO Poznań Półmaratonu

Prezentacja trasy

Czas na trening!

Cykl treningowy przygotowujący do 13. PKO Poznań Półmaratonu biegacze mogą realizować indywidualnie korzystając z planów treningowych autorstwa Pawła Grzonki. Zostały one rozpisane na okres 12 tygodni. Trzy rodzaje planów pozwolą przygotować się do startu zarówno debiutantom, średnio zaawansowanym jak i zaawansowanym biegaczom.

Rozkłady treningów znajdują się na stronie Półmaratonu, w zakładce Strefa zawodnika / Plany treningowe. Tym z kolei, których mobilizuje grupa zapraszamy na treningi z ekipą biegową Night Runners, której spotkania regularnie odbywają się w kilku miastach w Polsce.

Ponadto w lutym i w marcu wraz z grupą biegową Kobiety Biegają, a następnie z Chrisem Kwaczem – biegaczem znanym z promowania i motywowania do prowadzenia aktywnego trybu życia, zostaną zorganizowane treningi otwarte trasą Półmaratonu. Wybiegania będą doskonałą okazją do zapoznania się z profilem trasy, przetarciem przed startem dla debiutantów, a także szansą na przełamanie swoich barier i strachu przed startem wciąż niezdecydowanym i niezapisanym biegaczom.

Limit zawodników na 13. PKO Poznań Półmaraton to 10 500 uczestników. Do 20 lutego obowiązuje niższa opłata startowa. Zapisz się już dzisiaj!